Już niebawem kolejna edycja kampanii „Drugie życie”

By on Wrzesień 29, 2013

To już pewne:
kampania, która upowszechnia wiedzę o transplantacji i promuje oświadczenia woli, w roku szkolnym 2013/2014 będzie realizowana w trzech województwach: wielkopolskim, małopolskim i śląskim. W Wielkopolsce przygotowujemy się do uroczystej inauguracji 26 października 2013 r., w Światowym Dniu Donacji i Transplantacji.

W każdym województwie do udziału w projekcie zapraszamy 32 szkoły ponadgimnazjalne. Podobnie, jak w latach ubiegłych, intencją organizatorów akcji jest zainspirowanie młodzieży do przeprowadzenia w szkołach i społecznościach lokalnych kampanii informacyjnych, podczas których uczniowie mogą m. in. kolportować materiały informacyjne, organizować spotkania ze specjalistami (lekarzami, osobami oczekującymi na przeszczep i tymi, które nowy narząd już otrzymały) i przygotowywać własne, niekonwencjonalne działania promocyjne. Kształt kampanii w każdej ze szkół zależy wyłącznie od zaangażowania i kreatywności młodych ludzi. Organizatorzy służą wsparciem merytorycznym oraz zapewniają szkolenie, materiały edukacyjne i promocyjne. Trzy najciekawsze kampanie w każdym regionie zostaną wyróżnione czekami charytatywnymi, które uczniowie przekażą na dowolnie wybrany cel dobroczynny.

Podczas dotychczasowych pięciu edycji kampanii, akcja objęła zasięgiem ponad 150 tys. uczniów z 430 szkół ponadgimnazjalnych w sześciu województwach (wielkopolskim, małopolskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim i łódzkim). Młodzież podczas autorskich działań rozdała ponad 480 tys. oświadczeń woli. W Wielkopolsce i Małopolsce kampania jest elementem rządowego programu „Partnerstwo dla Transplantacji”, a we wszystkich regionach projekt wspierają władze samorządowe, kuratoria oświaty oraz lokalne media.

Wokół tematu przeszczepiania organów w Polsce narosło wiele mitów, przekłamań i fałszywych opinii. Niewiedza i negatywne nastawienie często utrudniają stosowanie tej nowoczesnej terapii. Rzetelna edukacja w zakresie wiedzy o transplantacji daje nadzieję na zmianę obecnej sytuacji.

Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Fresenius Medical Care Polska.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Google+